Geen gebroken nachten meer dankzij deze ademhalingsoefening!

Kom je moeilijk in slaap of is het doorslapen juist het probleem? Waardoor je uren klaarwakker ligt, of misschien te piekeren in bed, om s’morgens met een vervelend ‘kater’ gevoel wakker te worden?

Voldoende slapen is echt enorm belangrijk voor je algehele gezondheid. Je laadt er je batterij weer mee op en ook is je lichaam s’nachts hard aan het werk met veel processen. Structureel tekort slapen belemmert zelfs het gewichtsverlies en is dus een belangrijk element in je algehele leefstijl. Wanneer je hier last van hebt, probeer dan deze ademhalingsoefening eens. Het is erg populair in Amerika en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het echt werkt!

De 4-7-8 ademhalingsoefening:

  • – Ga rustig liggen in een prettige houding en probeer al je spieren in je lichaam te ontspannen
  •  Druk zachtjes het puntje van je tong tegen je gehemelte aan
  •  Adem in 4 seconden langzaam en diep in door je neus
  • – Houdt dit 7 seconden vast
  • – Blaas je adem rustig met getuite lippen in 8 seconden uit

Herhaal dit een aantal keer en je zult merken dat je er heel rustig en ontspannen door wordt. Het vertraagt je hartslag wat. Wanneer je deze techniek een aantal keer achter elkaar toepast zal je snel en ontspannen in slaap vallen.

Deze oefening helpt je trouwens ook kalmeren op momenten (ook overdag) wanneer je wat gespannen of angstig bent.

Lees hier ook:

5 redenen waarom het niet altijd lukt om af te vallen en dit niet altijd met je eetpatroon te maken hoeft te hebben

Aan de buitenkant zie je het niet. Zichtbare en onzichtbare aandoeningen

Is dit artikel ook interessant voor een bekende?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Plaats als eerste een reactie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.